Hemma igen, och samtal om Gud :'D

Hejsan. Kom nyss hem från Jonna. Har varit där med Sanna och Tilde - och Jonna själv såklart ;p Vi hann med en hel del känns det som. Vi kollade på film, gick på promenad, bakade och såg lite på TV. Och nu tänkte jag lägga upp vårat lilla samtal om Gud  och Jesus x)

Jonna: Visste ni att nu tror man att Jesus vad bög.
Typ alla andra: Va?
Jag: Men varför tror man det?
Jonna: Men han va' ju så mycket med sina lärjungar.
Jag: Men han höll väl på och lärde ut massa saker.
-Alla stirrar en stund, skratt-
Jag: Men asså, haha, inte såå

Haha, sen pratade vi om Josef och Maria. Att Josef måste ha blivit jävligt förbannad när ängeln Gabriel kom och berättade att hans fru legat med någon annan (Gud) och hon bar på ett barn som inte var Josef's eget. Ååh, Gud, det var roligt :'D

Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0