Imorgon blir det prov

Jahppsan, så var vi igång igen med ett nytt inlägg. Imorgon så har jag prov i so. Franska revolutionen. Jag tror nog att det kommer att gå ganska bra, jag hoppas på att jag bli godkänd, men vem vet, jag kanske får omprov. Hoppas på det bästa i alla fall :) Vill ni ha lite "redivisning"? haha ;p


Det hela började 14 juli år 1789. Då stormades bastiljen. Samhället var uppbygt av 3 så kallade stånd (x}). 1:a, 2:a 3:e. Det 1:a bestod av adeln, 2:a av präster och 3:e av det övriga folket, dvs bönder, advokater mm. Det 3:e stånget bestod av 98% av hela Frankrikes befolkning. Högs upp satt kungen och bestämde allting.


Haha, det får duga, önska mej lycka till på provet *hoppas på bra resultat*


Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0