Dikt

Nu var det riktigt länge sedan jag skrev en dikt, men idag kom jag (för första gången på länge) på en början och den förtsatte i en lite längre version sen.

Vad tror du skulle hända?

Jag sitter med mitt lillfinger mot pulsen på halsen,
känner hur det bultar.
Vad tror du skulle hända om jag trycker på den?
Skulle det göra ont?
Skulle den gå sönder?
Ingenting av detta tar jag reda på.
Jag är för rädd,
är för rädd för att ta reda på det.
I mina marfrömmar ser jag hur blodet rinner,
men vart tar det vägen?
Ingenting av detta tar jag reda på,
jag är för rädd,
riktigt rädd för att se sanningen.
Just ja, pulsen.
Den bultar fortfarande.
Skickar runt mitt blod.
Vad tror du skulle hända om jag aldrig träffat dig?
Skulle jag må bättre då?
Skulle jag vara glad?
Ingenting av detta vet jag.


Självklart är det inte personligt skrivet, utan texten bara.. kom till mej :p
copyright, tack - även om den inte blev så bra ^

Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0