Okej..?

Jag läste en bok förut, "Hanteringen av odöda".. Men slutade att läsa den efter att jag fick veta vad som händer i slutet.. Det är ju massa "döingar" som vaknar upp, och alla dom dära "andarna" måste ju hitta hem ngn gång, med dom som inte gör det, dom måste äta människor för att konna ta sej till himmelen.. Ruskigt, särskilt om man har dödsångest.. Så jag slutade att läsa den, nu har jag istället "Ulrike och kriget".. Det handlar om 12:åriga Ulrike och hon bol i Tyskland, andra världskriget har precis byutit ut, och hon tror att det inte kommer att bli så farligt.. Hennes mamma ligger på lassaret, med kommer senare hem med hennes nya lillebror. Strax efter hennes 13:års dag blir hennes pappa inkallad i kriget. Vibeke Olsson heter författaren, och skrev denna bok när hon var endast 15 år :O Har läst bara 1:a kapitlet, och man kommer in i boken direkt. :)


Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0